Σχόλια

Έρευνα για την αποτελεσματικότητα τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού

Το Career Gate Test αναδεικνύεται ως το καλύτερο τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού από εξήντα επαγγελματίες συμβούλους συμβουλευτικής σταδιοδρομίας

Στα πλαίσια του σεμιναρίου επιμόρφωσης σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού που διενεργήθηκε στις 8 Ιουνίου 2011 στην ΑΣΠΑΙΤΕ με συνεργασία της ΠΑ.ΣΥ.ΛΕ.ΣΥ.Π. και της επιστημονικής ομάδας της Career Gate Test, χορηγήθηκαν δωρεών κωδικοί τεστ από την τελευταία σε 60 επαγγελματίες συμβούλους-μέλη της ΠΑ.ΣΥ.ΛΕ.ΣΥ.Π. Οι σύμβουλοι απάντησαν σε ανώνυμο ερωτηματολόγιο που κατήρτισε ο Πρόεδρος του συλλόγου σύμβουλος-ερευνητής κ. Βίκτωρ Χατσησταμάτης από το οποίο προέκυψαν τα ακόλουθα βασικά συμπεράσματα:

Το 52% των συμμετεχόντων συμβούλων στο ανώνυμο ερωτηματολόγιο απάντησε ότι το Career Gate Test είναι πολύ καλύτερο από άλλα γνωστά τεστ, το 35% ότι είναι παρόμοιο και το 4% υποδεέστερο. Το 92% ανέφερε ότι θα το χρησιμοποιήσουν στο μέλλον, το 98% ότι οι οδηγίες συμπλήρωσής του είναι άριστες έως καλές, το 96% ότι το τεστ συνδέεται επιτυχώς με επαγγελματικές επιλογές, το 96% ότι ο χρόνος συμπλήρωσής του είναι ικανοποιητικός, και το 72% ότι η έκθεσή του είναι εξαιρετικά έως αρκετά πλήρης.

Σύμφωνα με τις απαντήσεις των συμβούλων στην ίδια έρευνα, το C.G.T. είναι εύχρηστο, έγκυρο, αξιόπιστο, σύγχρονο, ευχάριστο, διαθέτει έλεγχο ειλικρίνειας, χορηγείται εύκολα και άμεσα και η έκθεσή του είναι εμπεριστατωμένη και σαφής. Τέλος, από τις απαντήσεις των συμβούλων προέκυψε ότι θεωρούν πως εκτός από το τεστ, αναγκαία είναι και η διαπροσωπική συμβουλευτική. Αναλυτικά, το πόρισμα της έρευνας όπως παρουσιάστηκε από τον κ. Χατζησταμάτη σε pawer point παρατίθεται σε ομότιτλο κείμενο εδώ.


Ξεχωριστά Σχόλια

Χρυστάλλα Νικολάου


Η Χρυστάλλα Νικολάου, Προϊσταμένη της Υπηρεσίας Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής (Υ.Σ.Ε.Α.) στην Κύπρο όπου το τεστ χορηγείται σε όλα τα δημόσια σχολεία, κατόπιν δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού, δηλώνει τα εξής:

  • «Το τεστ λειτουργεί επιτυχώς τόσο σε αγόρια όσο και σε κορίτσια, μαθητές λυκείου και φοιτητές.
  • Παρόλο που είναι ακόμα νωρίς για να έχουμε μια αντικειμενική έρευνα για τις επιδράσεις του τεστ στον πληθυσμό που χορηγήθηκε στην Κύπρο, φαίνεται ότι ως ένα τεστ ενδιαφερόντων ενισχύει την αυτογνωσία των μαθητών και αυξάνει τον αριθμό των εναλλακτικών επιλογών που χρειάζεται να διερευνηθούν από τους ίδιους. Επιπρόσθετα, το τεστ παρέχει χρήσιμη πληροφόρηση σχετικά με τις σπουδές στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως επίσης και για τις επαγγελματικές προοπτικές στην αγορά εργασίας.
  • Το Career Gate Test K.17 είναι ένα αυτοματοποιημένο τεστ που διεκπεραιώνεται εύκολα και όπως αναφέρεται και από τους ίδιους τους μαθητές είναι ένα πρόγραμμα φιλικό προς το χρήστη.
  • Επίσης, το Career Gate Test K.17 φαίνεται να εξυπηρετεί με επιτυχία τους παρακάτω σκοπούς: 1) πολλαπλασιάζει τον αριθμό των ατόμων που εξυπηρετεί ο Σύμβουλος 2) συμβάλλει θετικά στην αποτελεσματικότητα της επαγγελματικής συμβουλευτικής 3) ενισχύει στην ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών ώστε να πάρουν τη σωστή απόφαση σχετικά με τις εκπαιδευτικές / επαγγελματικές τους επιλογές.»


Fatma Alwan


O Fatma Alwan, σύμβουλος καριέρας υποστηρίζει:

«Η παρουσίαση των διεθνών τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού και το Career Gate Test K. 17 ήταν μία από τις καλύτερες στο συνέδριο. Νιώθω ιδιαίτερη ικανοποίηση που ένα εργαλείο τέτοιας ποιότητας προσαρμόζεται στην αραβική γλώσσα.»

Νίκος Φακιόλας


Ο τέως Γενικός Διευθυντής του Εθνικού Κέντρου Επαγγελματικού Προσανατολισμού, Νίκος Φακιολάς αναφέρεται στο τεστ ως

«Σύγχρονο, εξαιρετικά χρήσιμο για την ακτινογραφία της προσωπικότητας και αξιόπιστο εργαλείο για την επιλογή επαγγέλματος και την καταπολέμηση της ανεργίας.»

Ο Δήμαρχος Αχαρνών δηλώνει ότι: «Πιστεύω στις αρετές του τεστ αναφορικά με την σημαντική απόφαση των μαθητών για το μέλλον τους.»

Κολλέγιο Ρόδου


Στο Κολλέγιο Ρόδου χρησιμοποιούμε συστηματικά το

Career Gate Test

σε ένα πλαίσιο προσωπικής και ομαδικής ανάπτυξης των μαθητών μας στο πεδίο του Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Αποτελεί ένα έγκυρο και αξιόπιστο ψυχομετρικό εργαλείο που σε συνδυασμό με τη συμβουλευτική, τη διερεύνηση ενδιαφερόντων και κλίσεων και την παροχή κινήτρων και ερεθισμάτων για συνεχή μάθηση προσφέρει καθοδήγηση και έμπνευση στα παιδιά μας στη μεγάλη διαδρομή της προσωπικής και επαγγελματικής τους πραγμάτωσης.

Μέσα στις πολλές αβεβαιότητες της εφηβείας αλλά και της καθημερινότητάς μας, τις αμφισβητήσεις του εαυτού και των «εγγυήσεων» για σωστές αποφάσεις, τα ερωτηματικά για τις δυνατότητες, την αποφασιστικότητα και τις αξίες, το τεστ αποτελεί μια πολύτιμη πυξίδα που σηματοδοτεί ένα συναρπαστικό μέλλον για τον καθέναν. Προσφέρει πλήθος ερεθισμάτων για μια εποικοδομητική συζήτηση με τους νέους που αφορά στο μέλλον, το όραμα και την απαιτούμενη διερεύνηση (εντός εαυτού και εκτός, στα «δεδομένα» μιας κοινωνίας που μεταβάλλεται ραγδαία). Σ’ αυτήν τη συζήτηση οι νεαροί μαθητές μας συμμετέχουν ενεργά, εμπνέονται και συνειδητά αρχίζουν να διαμορφώνουν το δικό τους αύριο, ζυγίζοντας και καλλιεργώντας τις δυνάμεις τους, εκφράζοντας τα «θέλω», τις αγωνίες και τις ελπίδες τους… Συμμέτοχοι, σύμμαχοι και συμπαραστάτες σ’ αυτόν τον κρίσιμο διάλογο οι γονείς, οι οποίοι εκτιμούν το πολλαπλό όφελος ενός τέτοιου εργαλείου και της όλης προσέγγισης του επαγγελματικού προσανατολισμού.

Εκφράζουμε τις θερμές ευχαριστίες μας τόσο για τη σπουδαιότητα του Career Gate Test στο πλαίσιο εφαρμογής του Επαγγελματικού Προσανατολισμού αλλά και της ευρύτερης εκπαιδευτικής πολιτικής του ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ ΡΟΔΟΥ όσο και για την άψογη συνεργασία μας.

Μαρία Μπακαρή, MSc
Εργασιακή Ψυχολόγος
Υπεύθυνη Τμήματος Συμβουλευτικής
& Επαγγελματικού Προσανατολισμού
ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ ΡΟΔΟΥ



Σχόλια Χρηστών

Το τεστ ήταν μια πολύ ευχάριστη εμπειρία για μένα. Οι ερωτήσεις ήταν όλες ενδιαφέρουσες και ευχάριστες. Απαντώντας τις ερωτήσεις ήταν σαν να έκανα μια βόλτα στις σκέψεις και τις επιθυμίες μου.
Τα αποτελέσματα καθώς και η έκθεση που συνόδευε τα αποτελέσματα , με βοήθησαν να ανακαλύψω τον εαυτό μου. Το τέστ συμπέρανε σωστά κάποια στοιχεία του χαρακτήρα μου , κάποιες επαγγελματικές μου προτιμήσεις που ήξερα ότι υπάρχουν. Από την άλλη όμως επιβεβαίωσα  κάποιες υποψίες που είχα όσον αφορά τον εσωτερικό μου κόσμο και τις προτιμήσεις μου.
Οι ερωτήσεις πάνω στην αυτοεικόνα και την αποφασιστικότητα μου χρησίμευσαν ώστε να καταλάβω που κατατάσσω τον εαυτό μου και φυσικά πως μπορώ να διορθωθώ για να γίνω καλύτερη. Τέλος , από εδώ και πέρα κάθε φορά που θα σχεδιάζω να κάνω κάτι καινούργιο στη ζωή μου  θα συμβουλεύομαι τα αποτελέσματα. Θα τα συμβουλεύομαι με σκοπό να κατατοπιστώ και να επιβεβαιώσω πως αυτό το οποίο σκέφτομαι να κάνω ταιριάζει σε εμένα και τις προτιμήσεις μου.

Με εκτίμηση, Πλέκη Λορένα, φοιτήρια ΜΠΣ

  

  
Το τεστ αυτό ήταν μια ευκαιρία να γνωρίσω καλύτερα τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά μου. Με βοήθησε να γνωρίσω άγνωστες πτυχές του χαρακτήρα μου αλλά και τις πολλές δυνατότητες αποκατάστασης. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα σύγκρισης σε κλάδους και επαγγέλματα.

Μπισμπιρούλα Μαρία, μαθήτρια Β' Λυκείου

Πολύ πριν γίνει αυτή η πρόταση, για να κάνω αυτό το τεστ, το ήθελα πολύ. Χάρηκα που έβγαλε τα αποτελέσματα που περίμενα και συγκεκριμενοποίησε τα επαγγέλματα που σχετίζονται με αυτό που ήθελα. Σίγουρα θα το πρότεινα σε οποιονδήποτε. Η δουλειά ήταν εξαιρετική. Σας ευχαριστώ που μου δώσατε την ευκαιρία αυτή!

Κρανίδη Άννα, μαθήτρια Α΄ Γυμνασίου

Το τεστ ήταν πολύ ενδιαφέρον. Κατάλαβα μέσα από τις ερωτήσεις τι περίπου μου αρέσει να κάνω. Πιστεύω πως είναι καλό όλα τα παιδιά σε αυτή την ηλικία (15 ετών) να το κάνουν για να καταλάβουν τι περίπου θέλουν γιατί η αλήθεια είναι πως κανένα παιδί δεν είναι σίγουρο για το τι θέλει να κάνει στο μέλλον. Γι’ αυτό το λόγο πιστεύω πως η ιδέα του τεστ ήταν τέλεια.

Λιλιτάκη Βασιλική, μαθήτρια Γ' Γυμνασίου

Το τεστ δεν είχε δυσκολία. Μου έδωσε την εντύπωση ότι με ρωτάει έμμεσα για ένα συγκεκριμένο επάγγελμα. Ενημερωτικό και άρτιο όσον αφορά στα επαγγέλματα και την προσωπικότητα του ατόμου.

Τζαμπατζίδου Σωτηρία, μαθήτρια Α' Λυκείου

Ήταν ένα αξιόλογο τεστ για να ανακαλύψουμε τι πραγματικά θέλουμε και τι μας ταιριάζει. Τέλος, πιστεύω πως είναι αναγκαίο να γίνεται σε κάθε παιδί.

Αναστασίου Θανάσης, μαθητής Β΄ Λυκείου

Το Career Gate Test διαθέτει ερωτήσεις από ποικίλα θέματα που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερόντων, έτσι ώστε να βοηθηθούν όσον το δυνατό καλύτερα οι μαθητές στην επιλογή του επαγγέλματος.

Σδράλης Βασίλης, μαθητής Γ' Λυκείου

Το Career Gate Test είναι μια καλή ευκαιρία για τους μαθητές να δουν μέσα από κάποιες ερωτήσεις ποιο πραγματικά είναι το επάγγελμα που τους εκφράζει και στο οποίο έχουν μεγαλύτερη έφεση και πιστεύω ότι είναι κάτι πολύ θετικό για τους μαθητές.

Σπινάρης Δημήτρης, μαθητής Β' Λυκείου

Το τεστ αυτό βοηθά ώστε να συνειδητοποιήσουμε τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα μας. αυτό συμβάλλει στην καλύτερη επιλογή του επαγγέλματος.

Χωριανοπούλου Κατερίνα, μαθήτρια Α' Λυκείου

Θεωρώ ότι το Career Gate Test μπορεί να μας βοηθήσει να εντοπίσουμε ευκολότερα τα ενδιαφέροντά μας για την επιτυχέστερη επιλογή ενός επαγγέλματος. Πιστεύω ότι στην ηλικία στην οποία βρισκόμαστε η επιλογή ενός επαγγέλματος είναι δύσκολη και μέσω του προγράμματος αυτού θα γίνει σαφώς ευκολότερη.

Φλωρίδη Βάσια, μαθήτρια Α' Λυκείου

Πιστεύω ότι το Career Gate Test είναι ένας καλός τρόπος επαγγελματικού προσανατολισμού καθώς μπορεί να μας βοηθήσει να επιλέγουμε κάποιο επάγγελμα που θα μας αρέσει και θα μπορούσε να ταιριάζει με εμάς.

Δημητράντζος Ανδρέας, μαθητής Β' Λυκείου

Πιστεύω ότι είναι πολύ χρήσιμο αυτό το τεστ γιατί το σχολείο δεν φροντίζει για τον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών κι έτσι πολλά παιδιά που δεν ξέρουν τι επάγγελμα θα ήθελαν να ακολουθήσουν παίρνουν βεβιασμένες αποφάσεις. Αν και εγώ ξέρω με τι θα ήθελα να ασχοληθώ, πιστεύω ότι το τεστ αυτό μου δίνει μια επιβεβαίωση, πράγμα πολύ θετικό γιατί με βγάζει από διλήμματα.

Συμεώνωφ Αριστείδης, μαθητής Γ' Λυκείου

Το τεστ πιστεύω με βοήθησε πολύ και επιβεβαίωσε τις απόψεις μου. Ακόμα πιστεύω ότι στο μέλλον θα μου φανεί πολύ χρήσιμο.

Περράκης Εμμανουήλ, μαθητής Β' Λυκείου

Κατά τη γνώμη μου ο επαγγελματικός προσανατολισμός και το τεστ αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο καθώς βοηθά τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν κάποιες πτυχές του χαρακτήρα τους και σε ποια επαγγέλματα μπορούν να αξιοποιηθούν. Με άλλα λόγια προτείνουν κλάδους και επαγγέλματα τα οποία θα μας κινούν το ενδιαφέρον με αποτέλεσμα αν ακολουθήσουμε αυτά τα επαγγέλματα να μην τα παρατήσουμε στη συνέχεια.

Καραμάνης Φώτης, μαθητής Α΄ Λυκείου

Πιστεύω ότι είναι καλό διότι οι μαθητές μπορούν να γνωρίσουν τον εαυτό τους και να επιλέξουν το επάγγελμα που θα τους ευχαριστεί.

Ιμπραχήμ Νίκος, μαθητής Β΄ Λυκείου

Το τεστ ήταν αρκετά απλό και γρήγορο.

Δαμαλίτης Θανάσης, μαθητής Α΄ Λυκείου

Το τεστ ήταν πολύ εύκολο. Τα αποτελέσματα με έκαναν πολύ χαρούμενη γιατί πραγματικά ήταν αυτά που θέλω. ευχαριστώ πολύ γιατί τώρα θα το δείξω στους γονείς μου και θα περάσω εκεί που θέλω!

Σταματελάτου Άννα, μαθήτρια Β΄ Λυκείου

Το τεστ πιστεύω πως είναι καλό για ανθρώπους που είναι αναποφάσιστοι ή δνε είναι σίγουροι για αυτό που θέλουν να κάνουν.

Τσακνάκη Αρετή, μαθήτρια Α΄ Λυκείου